Pinned Frequently Asked Questions

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Frequently Asked Questions

      Beste spelers

      Dit zijn enkele van de meest gestelde vragen op de chat. Als je denkt dat er een vraag tekort is, zet deze dan gerust in de reacties.

      GRONDSTOF TEKORT

      Koop ten eerste wat van de grondstof die je tekort hebt op de markt. Bouw vervolgens infrastructuur tot level 3 in de provincies die die grondstof produceren. Als je nog tekort hebt kan je ook fabrieken tot lvl 5 bouwen en een marinebasis lvl 3 voor maximale productie.

      DOORGANGSRECHT

      Als je een speler doorgangsrecht heeft kan deze door je land gaan zonder een oorlog te starten.

      KAART DELEN

      Als je een speler kaart delen geeft dan kan hij jouw troepen zien. Dit gaat meestal gepaard met een bondgenootschap. Hiermee kan die speler ook vrij door jouw land bewegen.

      GENEZEN VAN EENHEDEN

      Als je je eenheden naar een provincie verplaatst met een hoog moraal dan zullen deze eenheden telkens bij daychange moraal bijkrijgen. Hoe hoger het moraal van de provincie hoe harder het moraal van de eenheden zal stijgen.

      OPPERBEVEL

      Opperbevel zorgt dat je goudrondes gratis kunt spelen, je kan ook op de speciale opperbevel chat, Je kan gebruik maken van de wachtlijst voor gebouwen en troepen. Je kan ook vuurcontrole voor troepen die vanop afstand kunnen schieten gebruiken en je kan verzamelplaatsen zetten en gedeelde inlichtingen als diplomatieke relatie kiezen.

      MORAAL

      Het moraal van een provincie is afhankelijk van verschillende factoren. Je kan deze factoren zien als je op je provincie drukt en dan vervolgens op de i bij moraal. Je kan je moraal laten stijgen door gebouwen te zetten in je provincie. Zorg ook zeker dat je grondstoffen nooit op 0 komen door eventueel grondstoffen aan te kopen in de markt.

      ACTIEVE SPELER/INACTIEVE SPELER

      Bij diplomatie kun je zien of een speler actief is, een inactieve speler of een AI is. Een actieve speler zal een vinkje geven, een inactieven een 0 en een AI een X.

      SPELADMIN

      Een spel heeft altijd een speladmin, deze kan inactieve spelers uit een game kicken. Dit doe je door links boven op je vlag te klikken en dan op: ‘speladmin’. Om te zien wie er speladmin is in je game moet je bij diplomatie op de i naast de naam van een speler klikken.

      HOOFDSTAD INNEMEN

      Als je een hoofdstad pakt van een land krijg je 50% van het geld dat dat land bezit. Je krijgt zelf ook een moraalboost van 10% voor je provincies terwijl het moraal van de provincies van dat land achteruitgaat met 20%.

      NAAM VERANDEREN
      forum.callofwar.com/index.php?thread/3138-naamchange/

      CHATREGELS
      forum.callofwar.com/index.php?thread/2765-nl-chatregels/

      BUG MELDEN
      Hoe een bug report te verzenden

      Mvg cpt Omer
    • Hi,

      genezen schepen ook?

      daarnaast een bug. steeds als ik spel wil starten (frontrunner) krijg ik melding dat er een update is. in het spel zelf kom ik niet meer.

      daarnaast heb ik 2 spelen winnen afgesloten 2 a 3 weken geleden en nog steeds geen goud erbij. dit is iets wat echt verbeterd moet worden!

      groetjes verder, Leon
    • hoi mensen

      ik zit met een probleempje. Ik wil een aanval plaatsen met behulp van vliegtuigen maar dat lukt niet wegens de volgende foutmelding: server status verschilt van client.

      Dit is enkel het geval bij mijn vliegtuigen en dus niet bij men tanks, etc,...

      Mvg

      Pieter-Jan